خانه / آموزش وردپرس / ۳ ابزار برای بررسی کلمات کلیدی پست های سایت وردپرس

۳ ابزار برای بررسی کلمات کلیدی پست های سایت وردپرس

 

 

آیا می‌خواهید بررسی کنید که پست‌های وردپرس برای کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند یا نه؟

بسیاری از مبتدیان به صورت دستی رده‌بندی مقالات خود را با تایپ‌ کردن کلمات کلیدی در گوگل بررسی می‌کنند.مشخص شده که اینکار کمک بسیاری برای یافتن کلید واژه مناسب برای پست های وبلاگ شما نمی کند.

در این مقاله، سعی داریم بفهمیم که چگونه  به راحتی وبلاگ وردپرس خود را برای کلمه کلیدی مناسب رتبه بندی کنید.

۳ ابزار برای بررسی کلمات کلیدی پست های سایت وردپرس
۳ ابزار برای بررسی کلمات کلیدی پست های سایت وردپرس

کلمات کلیدی

چرا باید رتبه‌بندی کلیدواژه‌ها را برای پست های وردپرس خود بررسی کنید؟

یافتن کلمه کلیدی مناسب برای پست های وردپرس خود کمک می‌کند که ترافیک بیشتری در وب‌سایت داشته باشید. اغلب مبتدی‌ها به سادگی در گوگل جستجو می‌کنند تا ببینند آیا پست‌های آن‌ها برای این کلید‌ واژه‌ها ظاهر می‌شوند یا خیر.

با این حال، آن‌ها معمولا فقط صفحه اول و یا در بهترین حالت صفحه‌ی دوم را بررسی می‌کنند.

مسئله این است که گاهی اوقات مقالات شما ممکن است در پایین‌تر از دو صفحه اول رتبه‌بندی شوند و یا حتی بدتر ممکن است برای کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید، رتبه‌بندی نشوند.

اگر شما به صورت دستی جستجوی کلید‌واژه‌هایتان را انجام دهید، اطلاعات مفیدی که می‌توانید برای بهبود رتبه بهینه‌سازی و افزایش ترافیک بدست آورید را از دست خواهید داد. برای این کار ما در این پست به شما ۳ ابزار برای بررسی کلمات کلیدی مناسب را معرفی خواهیم کرد.

با توجه به آنچه که گفته می‌شود، بیایید نگاهی به نحوه‌ی بررسی صحیح رتبه‌بندی کلید واژه برای پست‌های وبلاگ وردپرس بیندازیم.

 

۱.  SEMRush

semrush | کلمات کلیدی

 

SEMRush یکی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی و جستجوی کلمه کلیدی در بازار است. در این سایت یک مجموعه کامل بهینه‌سازی با تمام ابزارهایی که شما به آن نیاز دارید، وجود دارد.

این کار با یک ابزار تحقیقاتی قدرتمند صورت می‌گیرد که می‌تواند رتبه‌بندی کلیدواژه برای هر دامنه را نشان دهد. شما نیازی به تایپ نشانی‌های اینترنتی برای مقالات خاص ندارید، زیرا به طور خودکار نتایج را برای تمام آدرس‌های اینترنتی آن دامنه دریافت می‌کند.

خیلی راحت نام دامنه‌ای که می‌خواهید را وارد کنید تا SEMRush اطلاعات زیادی را در اختیار شما بگذارد. پس از آن، روی صفحه‌ی تحقیق اصلی کلیک کنید تا فهرست کامل تمامی کلیدواژه‌ها وب‌سایت‌تان را مشاهده کنید.

 

semrush | کلمات کلیدی

 

شما می‌توانید نتایج را بر حسب موقعیت، آدرس اینترنتی، ترافیک و غیره دسته‌بندی کنید. در ضمن می توانید خروجی نتایج را به صورت فایل CSV بگیرید و تحقیقات خود را به صورت آفلاین انجام دهید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی خاص را با SEMRush ردیابی کنید، و آن‌ها را بر روی داشبورد دنبال کنید تا بتوانید به سرعت، عملکرد آن‌ها را مشاهده نمایید.

 

۲. کنسول جستجوی گوگل

 

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) مجموعه‌ای از ابزارهای ارائه ‌شده توسط گوگل برای کمک به مدیران وب‌سایت در جهت بهبود وب‌سایت آن‌ها برای جستجو است.

شما می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجو، تاثیرات، نرخ کلیک، موقعیت و … مشاهده کنید.

همچنین به شما اجازه می‌دهد نقشه سایت  XML را ارسال کنید که به گوگل کمک می‌کند وب‌سایت شما را هوشمند‌تر کند.

 

کنسول جستجوی گوگل | کلمات کلیدی

 

 

نحوه کار کنسول جستجوی گوگل

برای مشاهده موقعیت‌ کلمات کلیدی تان، بر روی گزارش عملکرد و سپس بر روی میانگین امتیازات کلیک کنید. کنسول جستجو گزارش‌های شما را برحسب موقعیت متوسط موجود، بارگذاری خواهد کرد. سپس، باید کمی پایین بروید تا فهرست کامل کلمات کلیدی را که سایت شما برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌است، ببینید.

در نتایج جستجو، شما می‌توانید تعداد دفعات کلیک، بازدید و موقعیت را در کنار هر کلیدواژه ببینید. و نتایج را بر همین اساس دسته‌بندی کنید. با مرتب‌سازی بر اساس موقعیت، شما می‌توانید کلمات کلیدی رتبه‌بندی خود را مشاهده کنید.

 

کنسول جستجوی گوگل | کلمات کلیدی

 

همانطور که در حال اسکرول به پایین هستید، کلیدواژه‌هایی را می‌توانید ببینید که در آن‌ها سایت شما عمیق‌تر در نتایج جستجو به نظر می‌رسد. شما همچنین می‌توانید این داده‌ها را صادر کرده و آن را با نرم‌افزار صفحه گسترده مورد علاقه‌ی خود باز کنید.

 

۳- Ahrefs

ahrefs | کلمات کلیدی

 

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای محبوب بهینه‌سازی موتور‌های جستجو در میان بازاریابان حرفه‌ای است. استفاده از آن آسان است و سعی می‌کند اطلاعات را حتی برای کاربران جدید قابل ‌فهم کند.

به راحتی نام دامنه وب‌سایت خود را در بخش جستجو وارد کنید و یک گزارش منظم سازمان‌یافته با نمودارهای زیبا برای شما ایجاد خواهد کرد.

شما تمام کلمات کلیدی رده‌بندی شده را در گزارش کلیدواژه های اصلی خواهید یافت. در کنار هر کلمه کلیدی، شما قادر به مشاهده‌ی حجم جستجو، موقعیت رتبه بندی کلمه کلیدی، تعداد کلمه کلیدی و اطلاعات دیگر را خواهید بود.

 

ahrefs | کلمات کلیدی

 

استفاده از رتبه‌بندی کلید‌واژه برای افزایش ترافیک در وردپرس

حالا که یاد گرفتید چگونه رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت وردپرس خود را بررسی کنید، بیایید درباره‌ی بهبود رتبه‌بندی خود صحبت کنیم.

 

تحلیل  کلمات کلیدی که نیاز به ارتقاء دارند

باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه‌ی کلمات کلیدی برابر نیستند. برای مثال رتبه‌ی شماره ۵ در یک کلید‌واژه‌ی ترافیک بالا بهتر از رتبه‌بندی شماره ۱ برای یک کلید‌واژه‌ی ترافیک پایین است. برخی جنبه‌ها در این داده‌ها وجود دارند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. برای مثال، قرار‌داشتن در موقعیت شماره‌ی ۱ ممکن است همیشه شما را به بیش‌ترین ترافیک برساند. رتبه‌ی‌ بعضی از کلیدواژه‌های خود را خوب خواهید دید ولی ممکن است برداشت و کلیک قابل توجهی نداشته باشند.

 

ahrefs | کلمات کلیدی

 

بهبود رتبه‌بندی برای کلید‌واژه‌ی خاص

بعد از این که تصمیم گرفتید روی کدام یک از کلمات کلیدی کار کنید، می‌توانید جلوتر بروید و ببینید کدام یک از مقالات شما در مورد آن کلید‌واژه رتبه‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را بهبود بخشید.

 

اینجا چند نکته وجود دارد:

تراکم کلمات کلیدی: ببینید چند بار کلید‌واژه در محتوای شما ظاهر می‌شود. شما می‌توانید این کار را با استفاده از پلاگین بهینه‌سازی یوست انجام دهید. به سادگی “کلمه کلیدی” را در بخش بزرگ بهینه‌سازی وارد کنید و یوست تحلیل خود شامل چگالی کلمه کلیدی را به شما نشان خواهد داد.

 

اطلاعات قدیمی: مقاله‌ی شما می تواند قدیمی باشد، محتوای کافی نداشته باشد و یا حاوی اطلاعات قدیمی باشد. به روز‌رسانی آن با اطلاعات جدیدتر و بهبود محتوای آن می‌تواند باعث افزایش بهینه سازی جستجو‌گر شود.

 

ارتباط داخلی: ارتباط داخلی زمانی است که یک مقاله را از صفحات دیگر سایت خود پیوند دهید. ارتباط با یک مقاله در دیگر مطالب مرتبط می‌تواند باعث آسیب به بهینه‌سازی شود. در هنگام پیوند به مقالات دیگر در وب‌سایت وردپرس خود، از کلیدواژه‌ها به عنوان پیوند استفاده کنید.

 

focuskeywordanalysis | کلمات کلیدی

 

 

بفهمید که بازدیدکنندگان شما چه کاری در وب‌سایت شما انجام می‌دهند

SEMRush و کنسول جستجوی گوگل می‌توانند به شما کمک می کنند موقعیت کلمه کلیدی خود را پیدا کنید، اما آن‌ها نمی‌توانند تعداد و مکان بازدید‌کنندگان و کاری که آن‌ها در وب‌سایت شما انجام می‌دهند را نشان دهند.

تمام این اطلاعات هنگام برنامه‌ریزی استراتژی محتوا برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی خاص، اهمیت دارد. اینجا جایی است که Google Analytics وارد عمل می‌شود و تعداد بازدید صفحه برای مقالات، محتوای برتر، اطلاعات بازدید کننده و چیزهای دیگر را به شما نشان می‌دهد.

ممکن است استفاده از Google Analytics برای مبتدیان دشوار باشد، به همین دلیل ما توصیه می کنیم از Monster Insights استفاده کنند.

حتما در مقالات دیگر به طور مفصل در مورد این ۲ ابزار بسیار کارآمد مقالاتی را تهیه خواهیم کرد.

 

مطلب پیشنهادی

چگونه reCAPTCHA را به فرم نظرات در وردپرس اضافه کنیم ؟

چگونه reCAPTCHA را به فرم نظرات در وردپرس اضافه کنیم ؟

reCAPTCHA ثبت نام های اسپم و کاربران اسپم یکی از مشکلات اصلی سایت های وردپرسی …

۲ دیدگاه

  1. بسیار عالی و کاربردی

    اگه میتونید سایت های دیگه ای هم معرفی کنید. چون هرکدام از این سایت ها خصوصیات منحصر به فردی دارنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *