خانه / آموزش وردپرس / ۱۲ فاکتور مهم سئو seo در رتبه بندی موتورهای جستجو

۱۲ فاکتور مهم سئو seo در رتبه بندی موتورهای جستجو

سئو SEO

زمان مطالعه : ۷دقیقه

عوامل موثر در رتبه بندی سئو سایت وجود دارد رقمی بیشتر از ۲۰۰ مورد است؛ که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تعیین کنند کدام سایتها و با چه رتبه بندی باید در نتایج جستجو را نمایش دهند. اگر می خواهید سایت شما برترین نقاط را در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) داشته باشد ، باید حضور آنلاین خود را برای تهیه این عوامل بهینه کنید.

خبر خوب این است که همه عوامل رتبه بندی ۲۰۰+ برابر نیستند. برخی از عوامل رتبه بندی نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردار است. همانطور که استراتژی سئو خود را برنامه ریزی می کنید ، به این ۱۲ عامل که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی های سایت شما دارند ، توجه ویژه داشته باشید.

قبل از اینکه به عوامل برتر رتبه بندی سئو بپردازیم ، باید گفت که  این عوامل می توانند در آینده دسخوش تغییراتی شوند.

موتور جستجو و الگوریتم های رتبه بندی گوگل دائما در حال تغییر هستند. برخی از عوامل کما بیش مهم می شوند و برخی عوامل معرفی یا حذف می شوند. مهم است که در آخرین عوامل رتبه بندی به روز بمانید و مرتباً از یک ابزار حسابرسی سئو برای اسکن سایت خود استفاده کنید؛ تا اطمینان حاصل نمایید که به روزترین شیوه های سئو را دنبال می کنید .

موتور جستجو و الگوریتم های رتبه بندی گوگل دائما در حال تغییر هستند. آیا مطمئن هستید که سایت شما به روزترین شیوه سئو را دنبال می کند؟

حالا باید دید با استفاده از ۱۲ عامل مهم رتبه بندی سئو  چگونه با فعالیت ما به صورت آنلاین ، می توانیم این رتبه را برای سایت وردپرس خود بهبود بخشیم. قبل این می توانید مقاله چگونه رتبه سایت الکسا سایت وردپرس خود را افزایش دهیم را بخوانید.

 

۱۲ عامل برتر رتبه بندی SEO

در اینجا ۱۲ عامل برتر رتبه بندی سئو SEO (به ترتیب اهمیت رتبه بندی نشده اند) آورده شده است.

  1. امنیت سایت _ Site Security
  2. خزنده _ crawlability
  3. دوستی با موبایل _ Mobile-Friendliness
  4. سرعت بارگذاری صفحه _ Page Load Speed
  5. نامزدی کاربر _ User Engagement
  6. محتوای با کیفیت بالا _ High-Quality Content
  7. کلمات کلیدی مناسب _ The Right Target Keywords
  8. محتوای بهینه شده _ Optimized Content
  9. داده های ساختاری _ Structured Data
  10. لیست های تجاری مداوم _ Consistent Business Listings
  11. نمایه بک لینک _ Backlink Profile
  12. دامنه سن _ Domain Age

 

۱۲ فاکتور مهم سئو در رتبه بندی موتورهای جستجو
۱۲ فاکتور مهم سئو در رتبه بندی موتورهای جستجو

همانطور که استراتژی سئو خود را برنامه ریزی می کنید ، به این ۱۲ عامل که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی ها را دارند ، توجه ویژه داشته باشید.

۱- امنیت سایت _ Site Security

تا سال ۲۰۱۴ ، گوگل درباره امنیت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی بحث می کرد. اکنون ، این یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل در این لیست است. امنیت سایت به استفاده از رمزگذاری HTTPS اشاره دارد. سایت هایی با رمزگذاری HTTPS که دارای گواهینامه SSL هستند.این سایت ها ارتباطی ایمن بین یک وب سایت و کاربران آن ایجاد می کند. این خاصیت یک لایه امنیتی مضاعف را ایجاد می کند و در نتیجه از اطلاعات تبادل شده بین کاربران و سایت محافظت می شود.

موتورهای جستجو می خواهند کاربران را به معتبرترین سایتها سوق دهند ، و رمزگذاری HTTPS به آنها نشان می دهد که چه سایتی ایمن است. اگر URL وب سایت شما با HTTP شروع می شود ، نه HTTPS ، سایت شما ایمن نیست و باید یک گواهی SSL اضافه کنید. این خاصیت در سایت وردپرس هم با افزونه و پلاگین یا درخواست از هاستینگ، قابل انجام است.

 

۲- خزنده _ crawlability

موتورهای جستجو اگر این ربات را پیدا نکنند، نتوانند اطلاعات سایت شما را نمایش بدهند. و در نتیجه نمی توانند یک سایت را رتبه بندی کنند. به همین دلیل است که قابلیت خزیدن سایت به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی سئو است. Crawlability به موتورهای جستجوگر اجازه می دهد تا یک وب سایت را اسکن کرده و محتوای آن را بررسی کنند. بنابراین آنها می توانند مشخص کنند که این صفحه در مورد چیست و چگونه باید رتبه بندی شود.

 

  • اگر می خواهید گوگل سایت شما را رتبه بندی کند ، باید این اجازه را به ربات گوگل بدهید که در سایت شما جستجو نماید.
  • نقشه سایت را به موتورهای جستجوی برتر معرفی کنید.
  • وضعیت نمایه خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید تا تعداد صفحاتی را که گوگل در سایت شما خزیده است بررسی کنید.
  • به طور صحیح از robots.txt استفاده کنید تا بگویید کدام موتورهای جستجوگر به کدام صفحاتی دسترسی دارند و به کدام صفحات نباید وارد شده و یا بخزد.

 

۳- دوستی با موبایل _ Mobile-Friendliness

دوستی با موبایل به نحوه ظاهر و عملکرد وب سایت هنگامی که شخصی آن را در یک دستگاه تلفن همراه مشاهده می کند ، اشاره دارد. سایت های سازگار با تلفن همراه با استفاده از یک طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو که محتوا را تنظیم می کند ، تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند تا در هر اندازه صفحه نمایش خوب به نظر برسد. از آنجا که جستجوهای بیشتری بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود تا دسک تاپ ( ۵۲٫۲٪ از ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و تعداد آنها رو به افزایش است) ، دوستی برای موبایل هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مهم است.

 

برای دیدن اینکه سایت شما ریسپانسیو است ، سایت خود را به آزمایش موبایل دوستانه Google ارسال کنید . این گزارش مشکلات مربوط به نسخه موبایل سایت شما را نشان می دهد.

عوامل رتبه بندی سئو دوستی موبایل
عوامل رتبه بندی سئو دوستی موبایل

بیشتر بخوانید : کامل ترین راهنمای سئو وردپرس برای مبتدیان (قدم به قدم)

۴- سرعت بارگذاری صفحه _ Page Load Speed

یکی دیگر از عوامل رتبه بندی SEO که مربوط به تجربه کاربرمی شود، سرعت بارگذاری صفحه است. سایتهایی با بارگیری کند تجربه کاربر بد را ارائه می دهند. موتورهای جستجو می دانند که مردم می خواهند هر چه سریعتر جوابها را پیدا کنند. بنابراین ترجیح می دهند سایتهایی را نشان دهند که برای کاربران به سرعت بارگذاری می شود. این حتی برای سایت هایی که با تلفن همراه باز می شود هم صدق می کند. زیرا گوگل اعلام کرد که بارگذاری سریع، را به عنوان یک عامل رتبه بندی برای جستجوی موبایل تبدیل می کند. سئو SEO

 

برای اطمینان از بارگیری سریع سایت خود ، از یک سایت تست سرعت استفاده کنید. ابزار تحلیل سرعت الکسا ، که جزئی از برنامه کامل حسابرسی  یا ابزار PageSpeed ​​Insights Google است را ​​امتحان کنید.

عوامل رتبه بندی سرعت سایت
عوامل رتبه بندی سرعت سایت

اگر سایت شما کند است ، با افزونه های مخفی سازی کش سایت ، فشرده سازی فایل ها ، کاهش تعداد تغییر مسیرها و سایر اقدامات برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری ، سایت خود را سرعت ببخشید.

 

۵- تعامل کاربر _ User Engagement

موتورهای جستجو برای تبلیغ در صفحات وب به عملکرد کاربران نگاه می کنند. آنها چگونگی تعامل کاربران با نتایج را در نظر می گیرند که کدام صفحات برای جستجوگرها بهتر و مفیدتر هستند. گوگل این کار را از طریق یک ابزار هوش مصنوعی به نام RankBrain انجام می دهد . عوامل جذب کاربر شامل موارد زیر است:

  • نرخ کلیک (CTR): درصد افرادی که پس از سرچ و جستجوی عبارت مورد نظر کلیک کرده و وارد صفحه می شوند.
  • Time on Site: مقدار زمانی که شخص پس از جستجوی نتایج در یک صفحه می ماند.
  • نرخ گزاف گویی: درصد افرادی که تنها پس از مشاهده یک صفحه در سایتی که از طریق جستجو پیدا وارد شده اند، بیرون می آیند.

این معیارها به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتیجه جستجو را برای کاربران ارزشمند باشند ، بنابراین هم محتوا را در سایت خود و هم قطعه های جستجو را بهینه کنید تا تعامل کاربر افزایش یابد.

  1. از طراحی و گرافیک وب سایت با کیفیت بالا استفاده کنید.
  2. از یک معماری آفلاین برای سایت خود استفاده کنید که هزینه کمی دارد و نتایج آن هم طبیعی است.
  3. از لینک های داخلی برای کمک به کاربران برای پیمایش سایت خود استفاده کنید.
  4. برای ایجاد عناوین و توضیحات قانع کننده در مورد نتایج جستجوی خود از SEO متا تگ استفاده نمایید.
  5. محتوای خود را برای قطعه های برجسته در جستجو بهینه کنید .

 

۶- محتوای با کیفیت بالا _ High-Quality Content

راه دیگر برای تقویت درگیر شدن کاربر در سایت و جذابیت موتورهای جستجو ، انتشار مداوم مطالب باکیفیت در سایت شماست. محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو است. موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن را ارائه دهند ، بنابراین آنها به رتبه های برتر و به سایتهایی که دارای محتوای کامل ، تحقیق شده ، ژرف و یونیک باشند ، می پردازند.

محتوای تازه خزنده های جستجو را به خود جلب می کند و ضمن اینکه چیزی را برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود به شما ارائه می دهد ، باعث افزایش دیداری سایت وردپرس شما می شود. بنابراین برای استراتژی های بازاریابی شما یک برد به حساب می آید .

محتوای تازه خزنده های جستجو را به خود جلب می کند و دید جستجو را افزایش می دهد. این محتوی را می توانید با مخاطبان مشتاق خود به اشتراک بگذارید. این یک استراتژی بازاریابی پیروز است.

با استفاده از نقشه برداری محتوا شروع کنید تا طرحی برای وب سایت خود ارائه دهید که شامل ایجاد صفحات فرود و محتوای وبلاگ در حال انجام است.

 

۷- کلمات کلیدی مناسب _ The Right Target Keywords

کورکورانه به ایجاد محتوا نروید. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، محتوا را ایجاد کنید.تمام سعی خود را به کاربگیرید تا محتوای تولید ، کلمه کلیدی مورد نظر را پوشش دهد. تحقیقات کلمات کلیدی فرایند سخت ولی محبوب است که می تواند باعث سرازیر کردن ترافیک به سایت شما شود. سئو SEO

در هنگام جستجو می بینید که چگونه موتور جستجو برای کمک به شما کبمه یا عبارت شما را در صورت نا شناس بودن یا غلط بودن اصلاح می کند.

  • کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید. با افزایش جستجوی صوتی محبوبیت ، افراد بیشتری در جستجوی عبارات و سؤالات طولانی هستند. با پیدا کردن کلید واژه های دم بلند (کلمات کلیدی که سه یا چند کلمه هستند) علاوه بر کلمات کلیدی عمومی کوتاه تر برای هدف قرار دادن در محتوای خود ، به این نوع از عبارات هم دقت کافی داشته باشید.
  • هدف جستجوی کلمه کلیدی را درک کنید. که چرا کسی این عبارت را جستجو می کند. (به عنوان مثال ،  آنها می خواهند یاد بگیرند ، بخرند یا به جایی بروند). گوگل رتبه بندی صفحات دارای محتوای مطابق با کلمه کلیدی را افزایش می دهد. بنابراین مطمئن باشید که چگونه انواع مختلف کلمات کلیدی با انواع مختلف محتوا ، در بخش های گوناگونی از قیف خرید شما قرار می گیرد.
  • شرایط را در محدوده رقابتی سایت خود قرار دهید. برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و رتبه بندی برای آنها دشوار خواهد بود. روی کلمات کلیدی که در محدوده رقابتی سایت شما قرار دارند تمرکز کنید. برای مشخص کردن اصطلاحاتی که در توانایی رقابتی شما به راحتی وجود دارد ، از ابزار  Keyword Difficulty در برنامه پیشرفته الکسا استفاده کنید. این ابزار اختیار سایت شما را در نظر می گیرد و کلمات کلیدی را برجسته می کند که سایت شما می تواند برای آن به رتبه بندی بالا برسد.
کلمات کلیدی مناسب _ The Right Target Keywords
کلمات کلیدی مناسب _ The Right Target Keywords

۸- محتوای بهینه شده _ Optimized Content

برای جذب موتورهای جستجو به محتوای خود ، باید عوامل سئو SEO در صفحه را نیز در نظر بگیرید. سئو SEO در صفحه فرایند بهینه سازی هر پیج به صورت جداگانه در سایت شما برای یک کلمه کلیدی هدف است. با بهینه سازی مطالب خود برای یک کلمه کلیدی خاص ، به موتورهای جستجو می گویید این صفحه در مورد چیست و برای چه رتبه ای قرار دارد. سئو SEO

 

به هر صفحه در سایت خود یک کلمه کلیدی منحصر به فرد اختصاص دهید. (هرگز کلمه کلیدی مشابه را به بیش از یک صفحه در سایت خود اختصاص ندهید زیرا این امر می تواند موتورهای جستجو را به اشتباه بیاندازد و باعث ایجاد خودکشی در کلمات کلیدی شود ). سپس ، محتوا را برای بهترین روش های سئو SEO در صفحه بهینه کنید.

برای بهینه سازی صفحه، از یک چک لیست سئو SEO  استفاده کنید و تمامی نکاتی که لازم است در آن صفحه بهینه شود ، در آن لیست نوشته و یک به یک رعایت شود.

 

محتوای بهینه شده _ Optimized Content
محتوای بهینه شده _ Optimized Content

بیشتر بخوانید : کامل ترین آموزش نصب Google Analytics در وردپرس

۹- داده های ساختاری _ Structured Data

روش دیگری برای تعریف موتورهای جستجو در مورد یک صفحه وب استفاده از داده های ساخت یافته است. داده های ساخت یافته یا Schema Markup ، میکرودیتایی است که به بخش پشتیبان یک صفحه وب اضافه شده است و به موتورهای جستجو می گوید که چگونه طبقه بندی و تفسیر مطالب را انجام می دهند (مانند شناسایی یک آدرس تجاری ، عنوان کتاب ، دستور العمل یا نوع دیگری از اطلاعات). سئو SEO

داده های ساختاری یک عامل برتر رتبه بندی سئو است. زیرا به روشنی به موتورهای جستجو می گوید که چه چیزی در مورد یک صفحه اهمیت دارد. همچنین از این جهت اهمیت دارد که  داده های ساختاری می توانند منجر به نمایش قطعه های برجسته در جستجو شوند که باعث افزایش نرخ کلیک و در نهایت ترافیک سایت وردپرس شما شوند.

 

۱۰ -لیست های تجاری مداوم _ Consistent Business Listings

موتورهای جستجو برند هایی را که معتقدند معتبرترین و قابل اطمینان ترین جایگاه را دارنند ، رتبه بندی می کنند. هرچه یک برند آنلاین تأسیس شود ، احتمال بیشتری دارد که موتورهای جستجو قابلیت جستجوی خود را افزایش دهند. به همین دلیل است که پلتفرم های تجاری ثابت یک عامل مهم رتبه بندی است.

لیست های تجاری ، که گاهی به آنها اشاره می شود ، در درجه اول یک عامل رتبه بندی سئو محلی است. اما همه برند ها باید راه اندازی و مدیریت صفحات تجاری پایه را انجام دهند:

 

  • یک صفحه گوگل برای کسب و کار من ایجاد کنید.
  • نمایه های تجاری را در سایت های دایرکتوری مرتبط با صنعت خود تنظیم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از NAP (نام تجاری ، آدرس و شماره تلفن) در پروفایل های تجاری آنها استفاده می شود.

 

۱۱- نمایه بک لینک _ Backlink Profile

“بک لینک” Backlinks سیگنال دیگری است که به موتورهای جستجو می گوید یک وب سایت معتبر است یا خیر. تعداد و کیفیت پیوندهایی که به سایت شما اشاره می کنند یک فاکتور سئو خارج از سایت -off-page SEO- است که تأثیر بسزایی در رتبه بندی جستجو شما دارد.

در کنار محتوا ، بک لینک ها به عنوان دومین عامل مهم رتبه بندی سئو در نظر گرفته می شوند. اگر می خواهید سایت شما با لینک های معتبر رتبه بندی شود ، به طرح هایی از قبیل ارسال مهمان guest posting، بدست آوردن لینک ، PR دیجیتال و سایر راهکارهای ایجاد لینک نیاز دارید .

 

۱۲- سن دامنه _ Domain Age

ممکن است فاکتور رتبه بندی نهایی چیزی نباشد که بتوانید آن را کنترل کنید ، اما ذکر آن قابل توجه است. سن دامنه یا چند سال وب سایت شما در وب قرار دارد، اغلب یک عامل رتبه بندی محسوب می شود. در حالی که گوگل این موضوع را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی سئو خود به وضوح بیان نمی کند. تحقیقات نشان داده است که دامنه های قدیمی تر تمایل به رتبه بهتری دارند .

بنابراین اگر سایتی کاملاً جدید راه اندازی کرده اید ، بدانید که تلاش سئو SEO شما برای شروع کار زمان زیادی خواهد برد. با زمان و کار مداوم سئو ، سایت شما رتبه جستجو را بهبود می بخشد ، اما این کار یک شبه اتفاق نمی افتد.

 

آیا سایت شما برای کلیه عوامل رتبه بندی سئو بهینه شده است؟

اکنون که می دانید مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو SEO چیست ، وقت آن رسیده که سایت خود را بهینه کنید.

اگر شما در حال ایجاد محتوای جدید هستید یا در حال بهینه سازی محتوای ضعیف خود هستید، از این راهنما استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام پایه های سئوی خود را پوشش می دهید.

 

مطلب پیشنهادی

چگونه رتبه الکسا سایت وردپرس خود را افزایش دهیم

چگونه رتبه الکسا سایت وردپرس خود را افزایش دهیم

بسیاری از مردم از ما سؤال می کنند: “چگونه می توانم رتبه الکسا را ​​بهبود …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *