خانه / آموزش وردپرس / چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم

چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم

نحوه‌ی انتخاب بهترین محصولات برای فروش آنلاین (راهنمای مبتدیان)

اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید،به چندین ایده کسب‌و‌کار آنلاین نگاه کنید و تصمیم بگیرید که یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید که کار خیلی خوبی است. گام بعدی که اغلب مبتدیان برای رسیدن به آن بیشترین تلاش را می‌کنند، این است:

انتخاب محصولاتی که در فروشگاه آنلاین شما به فروش می رسند. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که چگونه بهترین محصولات را انتخاب کنید و مرحله به مرحله به فروش آنلاین نزدیک شوید.

 

۱- مبانی انتخاب محصولات برای فروش در فروشگاه کسب‌و‌کار اینترنتی شما

پیش از اینکه به محصولاتی که می توانید بفروشید نگاه کنید، برخی از اصول اولیه ای وجود دارد که باید به آن فکر کنید. بیایید نگاهی به برخی از مهم‌ترین این موارد بیندازیم:

 

الف – انتخاب بستر کسب‌و‌کار اینترنتی شما

ابتدا باید یک بستری را انتخاب کنید که می خواهید از آن برای فروش محصولات خود استفاده کنید. انتخاب بستر مناسب مهم است، زیرا بر انتخاب محصولات و نحوه کسب‌و‌کار شما تاثیر می‌گذارد.

WooCommerce محبوب ترین پلتفرم کسب‌و‌کار اینترنتی در جهان است. استفاده از آن آسان است، و می‌توانید از آن برای فروش همه نوع محصولات در هنگام پذیرش پرداخت‌ها با استفاده از دروازه‌های پرداخت چندگانه استفاده کنید.

 

با این حال، WooCommerce تنها پلتفرم موجود نیست. گزینه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که می‌توانند برای شما بسته به آنچه که می خواهید به فروش برسانید، خوب باشند.

اگر فاقد مهارت‌های فنی هستید و می‌خواهید یک راه سریع‌تر برای ساخت یک فروشگاه آنلاین داشته باشید، ممکن است بخواهید به Shopify مراجعه کنید. شاپیفای یک راه‌ حل کاملا شخصی است که از همه مسائل فنی مراقبت می‌کند. مشکل اینجاست که شما باید کمی بیشتر هزینه کنید و هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت ولی فروش بیشتری خواهید داشت.

 

ب- حمل و نقل

حمل و نقل تاثیر زیادی بر موفقیت یک فروشگاه کسب‌و‌کار اینترنتی دارد. مطالعه‌ای که توسط  Business Insider انجام شد، دریافت که هزینه‌های حمل‌و‌نقل اولین علت رها کردن سبد‌های خرید آنلاین است.

 

شما قطعا می‌خواهید محصولاتی را انتخاب کنید که با هزینه های کمتر یا به صورت رایگان تحویل داده شود. اگر شما تنها قصد فروش محصولات دیجیتال را دارید (موسیقی، ویدئو، نرم‌افزار،کتاب الکترونیکی  و غیره) مجبور نیستید در مورد حمل و نقل نگران باشید چون محصولات شما توسط مشتریان آنلاین دریافت خواهد شد. یا حتی اگر هم مجبور به ارسال آنها به صورت کالای فیزیکی باشید، بسیار هزینه کمی دارنند.

 

ث- موجودی فروشگاه

آیا می خواهید موجودی خود را مدیریت کنید و محصولاتتان را ذخیره کنید؟

برای این کار، شما به فضای ذخیره‌‌سازی و مدیریت موجودی‌کالا از طریق نرم‌افزار کسب‌و‌کار اینترنتی نیاز خواهید داشت. نگه داشتن محصولات در انبار هزینه کسب‌و‌کار شما را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر، حمل‌و‌نقل مشکل را چند برابر می‌کند. شما می‌توانید محصولاتی را که توسط تولید‌کننده یا تامین‌کننده به طور مستقیم حمل می‌شوند را انتخاب کنید.

 

ت- قیمت

برای فروشگاه آنلاین خود باید محصولاتی را پیدا کنید که در آن‌ها می‌توانید قیمت رقابتی برای مشتریان خود ارائه دهید. اگر محصولی که می‌فروشید، گران‌تر از رقیب تان باشد، بدیهی است که بسیاری از خرید اولی‌ها را ناامید می‌کند.

 

۲. انواع محصولاتی که شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را بفروشید

انواع مختلفی از محصولات وجود دارد که شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین خود به فروش برسانید.

بیایید آن‌ها را به دو بخش عمده تقسیم کنیم:

 

۱. محصولات کالایی

اینها محصولاتی هستند که همه نیاز دارند و توسط بسیاری از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و بدون تفاوت در کیفیت فروخته می‌شوند. برای مثال، محصولات روزمره مثل صابون، مواد‌شوینده، حبوبات و غیره.

این محصولات توسط برخی از بزرگ‌ترین برندها در صنعت خرده‌‌فروشی تهیه شده‌اند و به طور گسترده و بدون هیچ تفاوتی در قیمت در دسترس هستند. این کار رقابت را با غول ها‌یی مثل آمازون، والمارت، تارگت و حتی نوع ایرانی آنها مانند دیجیکالا، بامیلو و غیره برای شما دشوارتر می‌کند. آن‌ها می‌توانند این محصولات را با هزینه‌های کم‌‌تر، حمل‌و‌نقل رایگان و مزایای دیگر عرضه کنند. این امر عرضه‌ی تعداد زیادی از محصولات را برای شما منتفی می‌سازد.

 

۲. محصولات خاص

این محصولات منحصر به فرد، دست‌ساخت، موجود در انبار‌های محدود، و در اختیار تامین‌کنندگان خاص هستند. به صابون‌های خانگی، تی شرت‌های جدید، محصولات سفالی، اقلام هدیه، نرم افزار و بسیاری دیگر از محصولات فکر کنید.

از آنجا که این محصولات به طور گسترده در دسترس نیستند، به شما مزیت رقابتی می‌دهند. حتی بستر‌های منحصر به‌فردی مانند فروشگاه‌های Etsy وجود دارند که در آن شما می‌توانید فروشندگان کوچک را پیدا کنید که محصولات زیبایی می‌سازند و دوست دارند با فروشگاه‌های دیگر شریک شوند.

 

 

شما همچنین می توانید تامین‌کنندگانی را در خارج از کشور با استفاده از وب‌سایت هایی مانند AliExpress یا Alibaba پیدا کنید. این تامین‌کنندگان می‌توانند محصولات خاص را با مشخصات شما ساخته و آن‌ها را تحویل دهند.

محصولات خاص تقریبا در هر دسته‌بندی قابل تصور و دسترس هستند. همانطور که به تحقیق درباره محصولات خود می پردازید، چندین ایده منحصر به فرد خواهید یافت. این موضوع ما را به نکته‌ی بعدی می‌رساند.

 

۳. انجام تحقیقات محصول بر روی خودتان

از بهترین حدس‌های خود برای انتخاب محصولاتی که به صورت آنلاین خریداری می‌کنید استفاده نکنید. آن را با داده‌ها بررسی کنید به طوری که می‌دانید تقاضا برای این محصولات وجود دارد و مشتریان به دنبال آن‌ها هستند.

اولین ابزاری که قصد استفاده از آن را برای تحقیقتان دارید، آمازون است. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی با هزاران محصول است. خوشبختانه، همچنین گنجینه‌‌ای از داده‌های رایگان نیز وجود دارد که شما می‌توانید تصمیمات خود را بگیرید. از طریق دسته‌بندی‌های مختلف، برای پیدا‌کردن محصولات با کارایی بالا در هر دسته بروید. جستجو را برای دسته بندی فرعی پیدا کنید تا زیرشاخه های هدفمند محصولات را پیدا کنید.

 

 

فرض کنید شما می خواهید اسباب بازی کودکان را به فروش برسانید، برای این‌کار جستجوی خود را به دسته‌های اسباب‌بازی خاص محدود کنید. این امر محصولات محبوب را نادیده می‌گیرد و زمانی‌که شما آن‌را فیلتر می‌کنید، یک مجموعه‌ی بسیار متمرکز از محصولات را، دریافت خواهید کرد. در سایت آمازون برای پیدا کردن محصولات ‌هر دسته‌بندی با محبوبیت بالا، به نمایه «پرفروش‌ها» بروید.

فروش آنلاین

 

اگر دسترسی به سایت آمازون یا فروشگاه علی بابا برای شما مشکل است، می توانید از نمونه ایرانی آن یعنی دیجی کالا استفاده کنید.

 

semrush | کلمات کلیدی

 

SEMRush یک ابزار عالی دیگر است که می‌توانید از آن برای جمع‌آوری اطلاعات از رقبا یا هر فروشگاه اینترنتی که می خواهید، بهره ببرید.

این ابزار به شما درباره‌ی این‌که کدام یک از فروشگاه‌های اینترنتی بیشترین میزان ترافیک را دارند یا روی کدام محصول تبلیغات انجام می‌دهند و کدام محصولاتشان بیشترین میزان بازدید را دارند و موارد دیگر، کمک می‌کند.

SEMRush همچنین لیست محصولات رقیب شما را از گوگل،را نشان می‌دهد. شما می‌توانید بهترین آگهی‌های لیست محصولات خود، کلید‌واژه‌ها و سایر اطلاعات را مشاهده کنید. در اینجا چند ابزار دیگر که می‌توانید برای جمع‌آوری اطلاعات محصول از وب‌سایت‌های دیگر استفاده کنید، آورده شده‌ است.

 

 

 Ahrefs . یک ابزار تحلیل رقیب قدرتمند است که آنچه در وب‌سایت رقبای شما مورد‌پسند است را نمایش می‌دهد.

AdPlexity . یک ابزار تحقیقات تجارت اینترنتی محبوب است که به شما در‌مورد جمع‌آوری داده‌های تجارت اینترنتی از سراسر وب، رقبا و یا هر وب سایت دیگر، کمک می‌کند.

 AmazeOwl .  یک ابزار تحقیقاتی آمازون است که به عنوان یک برنامه‌ی دسکتاپ رایگان در دسترس است.

 

هر کدام از این ابزارها می تواند به شما در یافتن محصولات بهتر و پرفروش تر برای فروشگاه آنلاین باشد. فروش خوب بستگی به عوامل بسیاری دارد. اما داشتن یک فروشگاه آنلاین می تواند یکی از بهترین راه حل ها باشد. مخصوصا که این فروشگاه آنلاین از ووکامرس وردپرس استفاده کرده باشد.

توصیه ما هم در اسنپ وردپرس استفاده از یک قالب فروشگاهی زیبا و کارآمد برای ساخت فروشگاه آنلاین است. به توصیه هایی که در این مقاله گفته شده به دقت عمل کنید. این کار شما را از رقبایتان جلوتر می برد.

 

مطلب پیشنهادی

آموزش بروزرسانی وردپرس به صورت اتوماتیک

آموزش بروزرسانی وردپرس به صورت اتوماتیک

در مقاله ای دیگر در خدمت دوستداران وردپرس هستیم. در این مطلب از سری آموزش …

۴ دیدگاه

  1. ممنون مطلب مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *